STATUSNI SIMBOL U OBLIKU MALE PLAVE KUTIJE

Tekst: Vanja Pantin

SASVIM SAM SIGURNA DA SMO SVE GLEDALE ČUVENI DORUČAK KOD TIFANIJA I SAOSEĆALE SA AUDREY HEPBURN, KOJA JE MAŠTALA O NAKITU IZ TE POZNATE JUVELIRNICE. DA LI ONI ZAISTA IMAJU NAJLEPŠI NAKIT ILI JE PLAVA KUTIJICA ONO ŠTO NAS TERA DA KUPIMO BAŠ TIFFANY & CO?

San svake Njujorčanke je verenički prsten iz Tifanija i venčanje u hotelu Plaza, a statusni simbol u vidu plave kutijice danas je neosporno globalnog karaktera. Poznata svetska juvelirnica osnovana je davne 1837. godine, a dvadeset tri godine kasnije otvorena je velika radnja na Menhetnu, u koju je uloženo pola miliona dolara i koju je NewYork Times popularno nazvao „palatom nakita“. Najslikanija je sasvim sigurno ona koja se nalazi na uglu Pete avenije i Pedeset sedme ulice u Njujorku, ispred koje je Audrey Hepburn često stajala i maštala o nakitu sa druge strane velikog izloga. Ta prodavnica je otvorena 1940. godine i dan-danas se nalazi na istom mestu, a turisti tu često staju i prave replike slika iz čuvenog filma. U njoj se nalazi popularni Blue Box Cafe, u kom možete ispijati kafu sa pogledom na Petu aveniju.

Tim Tiffany & Co. odradio je odličan vizuelni marketing i identifikaciju sa proizvodom izbacivši na tržište plave kutije sa belim mašnama, koje su postale omiljeni poklon žena širom sveta, bez obzira na to da li se u kutiji nalazi srebro, zlato ili brilijanti. Ja svoju prvu Tiffany narukvicu i dalje nosim svakodnevno i sećam se kakav je osećaj dobiti tako nešto na poklon.

Pored prstenja, koje je sigurno najprodavaniji proizvod ove luksuzne juvelirnice, vrlo je popularan i takozvani Tiffany Keychain, koji se proslavio u seriji Gossip Girl, gde su ga mlade naslednice sa Menhetna nosile kao obavezan aksesoar. On se takođe može kupiti u svim varijantama, od jeftinijih do onih basnoslovno skupih – u skladu sa tim šta preferirate i koliko novca želite da izdvojite za taj komad nakita.

Iako je kvalitetan nakit ono što ih odlikuje, Tiffany & Co. tim ulaže dosta truda u marketing, na Instagramu ih prati 8,5 miliona ljudi, a ambasadore brenda biraju sa dosta pažnje. Ove godine to je bila glumica Gal Gadot, koja je na dodeli Oskara nosila komplet od ogrlice, prstena i minđuša (kombinacija sto dijamanata i akvamarina) u vrednosti od 580.000 dolara. Reed Krakoff, kreativni direktor kuće, izjavio je da je za izradu te ogrlice bilo potrebno 330 dana. Glumica je bila oduševljena time što je za nju posebno pravljen nakit kuće čiji rad mnogo poštuje i čiji nakit žene nose preko 180 godina.

Zanimljivo je i to da je na skoro svakom primerku njihovog nakita ugravirano: Please return to Tiffany & Co. Ukoliko izgubite svoj nakit na kom postoji unikatni registarski broj i pošteni nalazač ga vrati u bilo koju njihovu radnju, on može ponovo biti vaš!

Bilo da ste pasionirani ljubitelj nakita ili on ne igra bitnu ulogu u vašem životu, ne možete se oteti utisku da su tradicija, kvalitet i sam buzz oko ove juvelirnice odlike nečega što zaista vredi posedovati. Znam da ću se ja vrlo rado vraćati u Tiffany & Co.!

Related