Dobro obavešteni izvori kažu da kreativni direktor Alessandro Michele napušta Gucci.
Izjava se očekuje već u sredu. Gucci nije odgovorio na zahteve za komentar . Izvor koji je govorio pod uslovom anonimnosti rekao je za WWD da je Michele “zamoljen da započne snažnu promenu dizajna” , ali dizajner nije ispunio zahtev. Drugi izvor rekao je da François-Henri Pinault, predsednik i glavni izvršni direktor Guccijeve matične kompanije Kering, razmišlja o promeni ritma za brend koji je zvezda grupe. Ovo ne bi bio prvi put da je Pinault uzdrmao jedan od ključnih brendova Keringa. Prošlog novembra, u iznenađujućem potezu, Pinault je odstranio Daniela Lee-a iz Bottega Venete uprkos dizajnerovom snažnom učinku u brendu i velikom uspehu kod kritičara.
Poslednja Gucci revija uključila je identične blizance na pisti , po zamisli Alessandra Michaela.
Micheleov rodno fluidan i romantičan duh uticao je na mnoštvo drugih dizajnera, a njegov angažman u Gucciju pomogao je brendu da zadovolji mlađe i raznolikije kupce, kao i da unapredi svoje poslovanje. Nakon njegovog imenovanja kreatiovnim direktorom, Gucci je zabeležio rast veći od 35 posto u pet uzastopnih kvartala do prvog kvartala 2018., što je nagnalo Bizzarrija da postavi cilj od 10 milijardi eura prihoda za brend u junu te godine.
Međutim, Kering je prošlog meseca izvestio da je zarada Guccija slabija u odnosu na druge brendove ove grupe, iako je organska prodaja ubrzala u trećem kvartalu. Prihodi italijanskog brenda iznosili su ukupno 2,6 milijardi eura, što je povećanje od 9 posto na uporednoj osnovi, nakon rasta od 4 posto u drugom tromesečju.
Michele se pridružio dizajnerskom studiju Gucci 2002. nakon što je radio kao viši dizajner dodataka u Fendiju. Imenovan je “saradnikom” Gianninija 2011., a 2014. je preuzeo dodatnu odgovornost kreativnog direktora Richarda Ginorija, brenda porculana koji je Gucci kupio 2013.
Piše: Stefan Ristić
Fashion and Digital Editor