DA LI JE BEAUTY INDUSTRIJA PRESTIGLA MODNU?

Rekordi prodaje beauty proizvoda u 2017. premašili su sva očekivanja, a poznate ličnosti u svoj CV uvrstile su kozmetičke linije koje nose njihovo ime. Ta industrija se razvija brzinom svetlosti, bez tendencije usporavanja, i ove godine neosporno stavlja modu i modne dizajnere u drugi plan.

Piše: Vanja Pantin

U eri digitalnih tehnologija i lake dostupnosti sadržaja svake vrste, biti beauty bloger ili ekspert nesumnjivo je prava stvar, dok je imati beauty liniju proizvoda pod svojim imenom, sudeći po ogromnoj ekspanziji te industrije, sigurno najisplativiji biznis u 2017. Kada malo jasnije sagledamo ovaj fenomen, stvar je vrlo jasna – pomoću raznih onlajn tutorijala devojke uče da se šminkaju po step-by-step proceduri i kada savladaju tehnike, mnogo para troše na šminku jer stalno žele da probaju ono što im beauty blogeri savetuju. Da je to industrija koja će u bliskoj budućnosti isključivo ići uzlaznom putanjom, prepoznali su i ljudi iz marketinških timova raznih poznatih ličnosti, pa tako danas Rihanna, Kylie Jenner, Kim Kardashian, Jessica Alba, Miranda Kerr i Josie Maran imaju samostalne kozmetičke linije, dok je Gigi Hadid potpisala višemilionski ugovor sa kompanijom Maybelline kako bi oni bili u mogućnosti da prodaju šminku pod njenim imenom.

HONEST BEAUTY

Prelepa glumica Jessica Alba je nakon prvog porođaja došla na ideju da osnuje svoju kozmetičku kuću. Naime, imala je razne alergijske reakcije na proizvode koje je koristila i počela je da čita sastave, pokušavajući da nađe one sa što manje štetnih supstanci. Nije joj polazilo za rukom da pronađe adekvatne kreme koje su zadovoljavale kriterijume kvaliteta, dobrog pakovanja i pristojne cene i zato je rešila da se oproba u svom biznisu. Kako sama kaže, bez dana školovanja o marketingu i ne znajući ništa o biznis planovima, stavila se u poziciju potencijalnog kupca i rešila da napravi kvalitetan proizvod koji bi i sama koristila. Danas Honest Beauty, čiji je naziv inspirisan imenom njene ćerke Honor, zarađuje milione, a Jessica uživa u majčinstvu i uspesima svoje kompanije.

JOSIE MARAN COSMETICS

Bivši top model Josie je sigurno među prvima, još pre pet-šest godina, izašla na tržište sa stopostotno prirodnim uljima argana i dobila mini prostor u Sephora radnjama širom Amerike. Ubrzo su se njeni proizvodi našli na listi najprodavanijih, a kritike i komentari, koji su se otvoreno mogli čitati na sajtu, prevazišli su sva njena očekivanja. Dok je dugi niz godina radila kao model, od raznih šminkera je krala trikove kako da najbolje neguje lice i sve to znanje uložila je u biznis. Svi njeni proizvodi su potpuno prirodni, organski i eco-friendly i to je ono što njen brend stavlja visoko na lestvici kvaliteta. Kako se beauty industrija naglo razvija bez predikcija stagnacije, sigurni smo da će ona uskoro proširiti svoj asortiman, što će obradovati njene verne potrošače i zasigurno dovesti nove.

KKW BEAUTY

Nakon velikog uspeha saradnje sa make up brendom njene sestre Kylie Jenner, Kim Kardashian je rešila da osnuje svoju beauty kompaniju. Uz obrazloženje da njih dve imaju različitu publiku i ciljnu grupu, Kim je na tržište izašla sa Highlight & Countour paletom, koja se u prvih nekoliko minuta onlajn kupovine prodala u 300.000 primeraka, a cenom od 48 dolara po komadu njoj donela zaradu od 14.5 miliona dolara. Pored šminke, Kim je nedavno na tržište izbacila i parfem sa tri različite mirisne note, Crystal Gardenia, Crystal Gardenia Citrus i Crystal Gardenia Oud, a ono što je apsolutni fenomen, jeste to da je preko 200.000 bočica, po cenama od 35 i 60 dolara, prodato u prvoj nedelji i to isključivo onlajn, što znači da kupci nisu ni znali kakav je miris u pitanju, ali su ga naručili! Kao finalni i apsolutno pobednički potez Kim je najavila da će producirati rijaliti Glam Masters, u kom će se beauty blogeri takmičiti u raznim zadacima na nedeljnom nivou, a u žiriju će biti i njen šminker, Mario Dedivanović.

FENTY BEAUTY

Rihanna je predstavila svoju beauty kolekciju u septembru, a dva meseca kasnije magazin TiMe uvrstio je kompaniju Fenty u 25 najboljih poduhvata u 2017. godini. Pevačica kaže da je mnogo rada, truda i vremena uloženo da bi se napravili izuzetno kvalitetni proizvodi, a ono o čemu se najviše pisalo, jeste da je taj brend izbacio čak četrdeset nijansi pudera, što je revolucionaran potez u industriji. Rihanna je time pokazala da želi da njenu kozmetiku koriste i albino devojke, kao i one sa najtamnijim tenom na svetu, da poštuje žene i da svaka zaslužuje svoju nijansu pudera. Nakon kratkog izleta u modu i saradnje sa brendom Puma, izgleda da je ipak svoju pažnju usmerila na kozmetiku jer, kao i sve žene sa našeg spiska, u tome vidi najveći finansijski prosperitet.

KYLIE COSMETICS

Suverena vladarka kozmetičkih linija i proizvoda nesumnjivo je Kylie Jenner. Njena životna priča o putu od ružnog pačeta do jedne od najatraktivnijih devojaka današnjice donela joj je ogroman broj pratilaca na socijalnim mrežama, a onda je u jednom trenutku Kylie krenula da deli svoje savete za šminkanje i dok smo trepnuli, postala je vlasnica beauty kompanije, koja u ovom trenutku na globalnom nivou zarađuje milione. Počela je sa sjajevima za usta, a sada izbacuje i svoj set četkica za šminkanje, koji košta 360 dolara. Njeni proizvodi se rasprodaju onlajn za deset minuta, pa se onda čeka nekoliko nedelja na novu turu, a nedavno je sklopila ugovor sa britanskim brendom Topshop da se u okviru njihovih radnji otvore njene pop-up prodavnice, u kojima će ljudi moći uživo da testiraju i kupe njene proizvode. Sudeći po zaradi koja joj se smeši u sledećih nekoliko godina, Kylie će moći da se penzioniše kad napuni 25 godina, a od njenog novca živeće sledećih deset generacija.

KORA COSMETICS

Miranda Kerr, jedna od najuspešnijih manekenki današnjice, pre početka karijere stekla je obrazovanje u oblasti nutricionizma i psihologije zdravlja. Kompaniju je osnovala 2009. iz sličnih razloga kao Jessica Alba, a to je nemogućnost nalaženja proizvoda na tržištu koji su napravljeni od prirodnih i organskih sastojaka, a istovremeno daju fenomenalne rezultate. Njena čista i negovana koža savršena je reklama za ovu kompaniju, a njeni proizvodi prodaju se u preko četiristo radnji širom Australije, gde je ova manekenka i rođena. Sastavni deo njenih krema je makrobiotička so iz Pacifika, a veoma bitna stavka je i ta da proizvodi nisu testirani na životinjama, kao i da se klasifikuju kao veganski.

GIGI HADID X MAYBELLINE

Najtraženiji top model na svetu, Gigi Hadid, još pre tri godine potpisala je ugovor kojim je postala zaštitno lice američkog brenda Maybelline. Sigurni smo da tada nije ni sanjala da će samo dve godine kasnije imati beauty liniju pod svojim imenom, ali je PR tim kompanije prepoznao priliku i u oktobru ove godine na tržište izbacio Gigi Hadid x Maybelline. Paleta senki, karmini, puderi i maskare su proizvodi koji će uskoro moći da se kupe i na našem tržištu, a kolekcija je podeljena na dva dela: East Coast i West Coast. East Cost Gigi nosi nude karmin i izrazito nagašen lajner za oči, dok je West Coast Gigi Lolita sa crvenim karminom. Poenta ove kolekcije je da svi proizvodi budu izuzetno povoljni i dostupni svima, tako da tinejdžerke širom sveta čekaju u redovima ne bi li postale ponosne vlasnice šminke sa potpisom svog idola.

Related