Ines Janković – Kraljica novog modnog senzibiliteta

Bajkovite kolekcije Ines Janković svake sezone iznova oduševljavaju publiku širom regiona, a poslednjom revijom Bird in Space potvrdila je svoj status majstora modnog spektakla?

Još tokom prve revije na Beogradskoj nedelji mode, dizajnerka Ines Janković nedvosmisleno je pokazala da spada u umetnike jedinstvenog talenta koji ne prate već diktiraju trendove. Danas, pet godina kasnije, ona s pravom ima status jednog od najboljih regionalnih dizajnera, čije se revije nestrpljivo čekaju svake sezone. Jer osim što sa velikim entuzijazmom stvara svaki novi model, u deo njenog modnog opusa spadaju i besprekorna izrada svakog komada, ali i originalna prezentacija kolekcija kojom, po pravilu, na maestralan način unosi inovacije na domaću modnu scenu.

Poslednjom revijom Bird in Space ispred Muzeja istorije Jugoslavije Ines nam je priuštila još jedan modni događaj svetskog ranga, čime je ponovo izašla iz okvira klasičnog predstavljanja kolekcije. Bio je to pravi modni spektakl sa impresivnom atmosferom kakva se može osetiti samo na revijama najvećih modnih imena današnjice.     

Čime vas je inspirisala skulptura Bird in Space da stvorite istoimenu kolekciju?

‒ Stvarajući ovo delo Konstantin Brankuzi bio je fokusiran na sam pokret ptice u letu, ne na njene fizičke atribute. Telo je izduženo, perje i krila eliminisani gotovo do granice apstrakcije. Upravo na toj filozofiji oslobađanja zasnovana je i ideja o našoj kolekciji. Želeli smo da pokažemo da savremena žena nije izgubila svoju senzualnost uprkos tempu savremenog života, ali da isto tako zaista počinjemo da živimo tek kad se oslobodimo svih stega koje život nameće.

Kolekciju ste pripremali veoma temeljno, koji su bili najveći izazovi sa kojima ste se susretali?

– Ovo je jedna od najduže pripremanih kolekcija jer je u svakom smislu bila najzahtevnija – počev od samog rada na modelima do finalne prezentacije. U ovom poslu se svakodnevno susrećete sa različitim izazovima, nemoguće je sve uraditi po savršeno tempiranom planu. Odabir lokacije za održavanje revije i vremenski uslovi bili su svakako među najvećim izazovima.

Šta vas najviše raduje prilikom stvaranja kolekcija, a koji vam deo posla najteže pada?

‒ Zaista uživam u svom poslu i radim ga s velikom ljubavlju. Privilegija je danas raditi ono što volite, tako da ne bih mogla da kažem šta je to što mi najteže pada. Raduje me i poseta sajmovima tekstila i rad na skicama i modelovanje na lutki, kao i fitinzi s manekenkama, sve do same pozitivne treme u bekstejdžu pred izlazak devojaka na pistu.

Vaš brend je, između ostalog, prepoznatljiv i po kvalitetnim materijalima koje koristite, za koje tkanine ste se ovog puta opredelili?

– Kako je ideja bila predstaviti modernu ženu koja nije izgubila svoju senzualnost i sofisticiranost, koristili smo lagane, svilene tkanine kako bismo dočarali tu njenu slobodu i poletnost. Tu su i štampani motivi krila, detalji u neonskim bojama. Zastupljeni su i hi-tech sateni, 3D mreže, kao i različite vrste kože u metalik tonovima, koji vanvremenskom looku daju notu svežine i inovacije.

Prezentacija nove kolekcije bila je takođe impresivna, koliko dugo ste birali mesto na kome ćete održati reviju?

‒ Kao što sam već spomenula, prilično dugo smo spremali ovu kolekciju, pa i samu reviju. Uvek se trudimo da i to finale bude pravi modni spektakl i dosta polažemo na lokaciju, scenografiju i druge detalje kako bi se priča potpuno zaokružila. Osim vizuelnih, jako su bitni i tehnički uslovi, tako da je potraga bila višemesečna.

Da li je i originalan način predstavljanja novih modela ključan u vašem poslu?

Ines Atelier od početka nastoji da svaka revija bude događaj za sebe. Svaki detalj se računa, od dizajna pozivnice do odabira muzike. Mogla bih da kažem da smo već navikli svoju publiku da svaki put očekuje nešto novo i drugačije, pa smo, kažu, postali i prepoznatljivi po tome.

Učestvujete li u organizaciji vaših revija, koje uvek pomeraju granice na domaćem tržištu, i spadate li u dizajnere koji ništa ne prepuštaju slučaju?

‒ Najpre, hvala na tako lepim rečima. Uvek aktivno učestvujem u svim segmentima organizacije. Dobar tim je od ogromnog značaja, ali upućena sam u sve detalje i ne prepuštam ništa slučaju. Perfekcionista sam i sve što radim – radim maksimalno profesionalno i posvećeno.

Kako izgleda vaš dan prilikom finalne pripreme kolekcije?

– Ustajem prilično rano, nakon čega obavezno meditiram obavezno oko dvadesetak minuta. Posle toga sledi doručak, pa već negde oko devet startujem sa obavljanjem zadataka za taj dan, odgovaranje na mejlove, poseta proizvodnje, probe sa klijentima. Pred samu reviju taj ritam postaje malo drugačiji, više sam u proizvodnji, tu su fitinizi, konsultacije sa ekipom na samom mestu održavanja revije…

Imate li običaj da nakon revije uradite nešto lepo za sebe i kako se najradije odmarate nakon velikog posla?

‒ Ukoliko mi obaveze dozvoljavaju, volim da otputujem, bar na tri dana. A ako ne, najčešće večeri provodim u društvu prijatelja i partnera. Večera i vino pored reke znaju baš da me opuste.

Na koji način volite da provodite slobodno vreme? Postoje li dani kada moda nije sastavni deo vašeg života?

– Teško da postoje, ali nastojim da svoj život kvalitetno organizujem, tako da nijedan segment ne trpi. Nije lako, ali je moguće. Najviše volim da putujem, to je sjajan način da se odmorite, opustite i nađete inspiraciju za nove projekte.

Da li je moda za vas umetnost ili ozbiljan biznis?

‒ Ne bih modu definisala ni na jedan ni na drugi način. Poštujem stvaraoce čiji su odevni predmeti prava umetnička dela, ali ja želim da moje modele viđam na ulici. Ozbiljan biznis jeste svakako, počev od ozbiljnog rada i pristupa, pa tek onda dolazimo do tog ekonomskog momenta.

Pre nego što ste uplovili u svet dizajna odeće bavili ste se dizajniranjem enterijera, da li je promena zanimanja bila veliki rizik?

– Kad nešto oduvek želite, ne gledate na to kao na veliki rizik, već kao na veliku šansu. Dizajn enterijera i posao u porodičnoj firmi dali su mi sjajnu bazu znanja za sve ovo čime se sada bavim. Čak i u tom dizajnerskom smislu, često me inspirišu arhitektura, vajarstvo…

Od pre nekoliko godina počeli ste da se bavite i dizajnom nakita, koliko vam je taj deo posla inspirativan?

‒ Dizajn nakita je i više nego inspirativan. Mogu da pustim mašti na volju i uživam posmatrajući kako od skice nastaje malo umetničko delo, od svih tih kamenčića, lančića… Posebno me oduševljava činjenica da je komade nakita moguće prenositi s generacije na generaciju, kao malo porodično nasleđe.

Kako bi trebalo da izgleda sofisticirana i ženstvena dama u eri modnih blogera i hiperprodukcije trendova?

– Sofisticirane i ženstvene dame upravo jesu one kojima su namenjene kreacije Ines Ateliera. One su uspešne na svim poljima, i taj njihov sjaj se samo pojačava, jer one prvenstveno uživaju u tome ko su. Moj savet, ako bi se to tako moglo reći, jeste da uvek budu svoje i nose ono u čemu se dobro osećaju, da se drže proverenih vanvremenskih komada, akcentujući svoj look nekim trendi detaljima i da imaju nešto što je njihov zaštitni znak.

Pratite li dešavanja na svetskoj modnoj sceni i kako biste je opisali?

‒ Pratim sva dešavanja, čitam specijalizovane magazine i posećujem sajmove. Volim da se dobro informišem, ali ne vodim se slepo onim što se prezentuje kao trend. Drago mi je da vidim da se iz godine u godinu pojavljuju nova imena, da je mnogo mladih, talentovanih ljudi… Uvek se, naravno, desi da neka proverena imena počnu da se ponavljaju i da neki novi ljudi postaju zvezde. Jer – to je moda, potpuno nepredvidiva i zato je čitav taj svet tako zanimljiv.ines-1

Kako vam izgleda domaća modna scena?

– Rekla bih da je moda kod nas poslednjih godina degradirala jer se njom bave i oni koji bi trebalo i oni koji ne bi trebalo to da rade. Previše je modnih stvaralaca za ovako malo tržište. Ali smatram da kvalitet uvek bude prepoznat i sigurna sam da bi odabrani krug naših dizajnera imao uspeha i u inostranstvu.

Ko je za vas žena od stila?

‒ Oduševljava me Džulijan Mur jer je uvek besprekorno odevena i ume da odabere odevne kombinacije koje pristaju njenim godinama. Kad ste mlađi, imate pravo na eksperimente, pa i na greške. Kada dođete u određene godine, nemate mnogo tih prava. Zato me te „starije“ dame i fasciniraju. Džulijan je pre svega dama koja pleni svojom autentičnošću, tako da je garderoba u drugom planu.

Šta vi najčešće nosite? Bez kojih komada ne biste mogli da zamislite svoj garderober?

– Moj favorit je kožna jakna, a potom slede savršeno skrojen par džinsa, custom made sako i bela košulja. Kad je reč o aksesoaru, kvalitetna torba je must have.

Volite li da jednom godišnje podvučete crtu i napravite jasne ciljeve za naredni period?

‒ U privatnom životu sam dosta fleksibilna, ali poslovno smatram da bez planova teško možete beležiti napredak. Uvek imam godišnji plan sa jasnim ciljevima, koji iz godine u godinu postaju viši.

Gde vidite brend Ines Atelier u budućnosti?

Ines Atelier vidim u vodećim svetskim concept store-ovima. Možda će nekome to zvučati nerealno, ali za sve što su mi rekli da je nemoguće – ja sam ostvarila.

Intervju: Ivana Nikolić

Related