MELINA DŽINOVIĆ: U MOJIM HALJINAMA SVAKA ŽENA JE LEPA

Jedna od trenutno najtraženijih domaćih kreatorki Melina Džinović proteklo leto provela je radno – pripremala je novu kolekciju, koju s nestrpljenjem iščekuju zvezde poput Sharon Stone i Jeniffer Lopez, a u pauzi izrade savršenih haljina pričala nam je o ličnim porivima iz kojih su nastale njene prve haljine, o porodičnoj oazi, iz koje crpi stvaralačku energiju, i otkrila nam zbog čega nema neostvarenih želja.

PIŠE: Danka Grubačić
FOTO: Miloš Nadaždin, privatna arhiva

Iako kaže da je udajom i zasnivanjem porodice ostvarila sve svoje snove, Melina Džinović imala je sreću da svoj hobi prekrajanja haljina pretvori u ozbiljan modni biznis, koji se, pod okriljem brenda Hamel, danas odvija od Balkana pa sve do Holivuda. O činjenici da oblači svetske zvezde, govori s blagim osmehom i takvom neposrednošću da se stiče utisak da ova mlada žena nije ni svesna uspeha koji postiže sa svakom novom kolekcijom. Na konstataciju da je postala vrlo tražen dizajner, ona će vam uvek uzvratiti da je samo jedna srećna supruga i majka dvoje dece, kojoj ljubav njenih najbližih, pre svega supruga, muzičke legende Harisa Džinovića, daje snagu za poslovne uspehe. zato, bez ustezanja, kaže da je upravo on najzaslužniji za to što Hamel postoji i što neprekidno osvaja nova tržišta.

S Melinom smo razgovarali u trenutku kada je punom parom radila na najnovijoj kolekciji i svega pet minuta razgovora bilo je dovoljno da shvatimo da je reč o kreatorki koja maestralno ume da pomiri zahteve tržišta i ženske potrebe i želje, ali i da uživa u svakom segmentu izrade novih kreacija.

Brend Hamel postoji već osam godina i neprekidno raste i osvaja nova tržišta. Vaše kreacije danas se mogu kupiti u Parizu, Majamiju, Los Anđelesu, te prestižnom Maresu u Sao Paulu. Da li je to znak da ste se poslednjih godina ozbiljnije usmerili na inostranu karijeru?

Ja samo pratim tempo posla i sve što se dešavalo u vezi s radom u stranim zemljama došlo je kao moj odgovor na zahteve koji su iz tih zemalja stizali. Kako je Hamel privlačio pažnju nekih svetskih zvezda, prvenstveno Sharon Stone, logično je bilo da se probijamo na tim novim tržištima, što su veoma lepe stvari u ovom poslu i dostignuća koja me čine srećnom. To ne znači da sam zanemarila domaće tržište, naprotiv. Hamel u Beogradu i dalje je naša baza, u koju se rado vraćaju svi naši zadovoljni klijenti i oko koje se vrti ceo naš angažman u regionu, između ostalog i u Crnoj Gori, koja je mene kao kreatora podržavala od samog početka i neizmerno joj hvala na tome.

Imate samo trideset šest godina, a već ozbiljan dizajnerski, ali i bračni i roditeljski staž. Da li imate osećaj da su se vama sve najvažnije stvari u životu dogodile rano?

Ne razmišljam na taj način. Sećam se komentara kada sam rodila prvo dete da sam suviše mlada postala majka, ali za mene je to bilo u pravo vreme. U tom trenutku sam imala dvadeset tri godine, završila jedan ciklus svog obrazovanja, ludo se zaljubila u Harija i bilo mi je sasvim normalno da se tada udam za njega i zasnujem porodicu. Evo, godine su pokazale da je to bila ispravna odluka. Kada je posao u pitanju, smatram da su tridesete godine najproduktivnije, da u tridesetim možemo najviše da pružimo u realizaciji svojih ideja i sposobnosti, pa samim tim i da beležimo značajne uspehe u onome što radimo. Možda se na ovim prostorima misli da taj uspeh treba da dođe tek s pedeset ili više godina, ali ja sam imala tu sreću da se, zahvaljujući Hariju, za moj rad brzo čuje i onda mi nije bilo preteško da dam svoj maksimum i da brend postane tražen.

Otkud ljubav prema dizajniranju odeće? Da li je neko u vašoj užoj ili široj porodici imao sličan dar?

Baš niko. (Smeje se.) Jedino što je bilo neki početni motiv jeste činjenica da sam zbog svoje visine i građe svaku haljinu morala malo prekrojiti, pa sam kao devojka često posećivala krojačicu. Volim udobnost, a to se ogleda i u mom odnosu prema odeći – pobornik sam stava da žena treba da nosisamo ono što joj dobro stoji, nikako nešto što je ograničava u pokretu ili je ruži. Odeća treba da služi meni, nikako ja njoj.

Kako biste u tri reči opisali kreacije koje stvarate?

Prva bi, pretpostavljam, bila jednostavnost… da, ali iza te jednostavnosti se krije sve ono što nije jednostavno. Naime, iza svake haljine stoji puno ručnog i pedantnog rada jer su krojevi izrazito uski i prate liniju tela, dok s druge strane svaku ženu čine vitkijom i zgodnijom. A to nije nimalo lako postići. Mislim da u tome i jeste ključna razlika između Hamela i njegovih kopija, koje su se poslednjih godina pojavile. Dakle, čista forma – to bi možda bila prva karakteristika, druga bi bila atraktivnost, a treća… Pa, ja bih za svaku moju haljinu rekla da je multipraktična. Kada to kažem, mislim da je možete nositi doslovno u svim situacijama – preko dana i uveče, na ravnu obuću i na štiklu…

Da li su i vaši čuveni mikro nabori na haljinama rezultat ručne obrade?

Svaka Hamel haljina se radi kao semi couture varijanta i od početka do kraja je ručni rad.  Kada je reč o tim čuvenim naborima, moram reći da su oni stvoreni iz nužde, kao posledica potrebe da zamaskiram svoje nedostatke, s obzirom na to da u periodu nakon trudnoće, kada sam se borila s viškom kilograma, nisam imala baš zavidnu figuru. Prvu haljinu sam napravila za sebe i ideja je bila da u njoj izgledam bolje nego što zaista izgledam. Osim toga, bila mi je potrebna haljina koju na putovanjima neću morati da teglim po aerodromima sa sve najlonskom navlakom, već koja je praktična. Razmišljala sam kako da napravim haljinu koju ću složiti u kofer, a onda, kada stignem u hotel, neću morati da je peglam, nego ću je samo navući na sebe pet minuta pred izlazak.

 

Vaš suprug Haris je jednom rekao da nije verovao da je to što vi šarate po nekim sveskama ozbiljno i vredno, sve dok jednog dana nije slučajno uzeo te sveske i prelistao ih. Koliko vam znači njegova podrška i da li bi Hamel uopšte postojao da je ona izostala?

Ne bi postojao. Hari je bio inicijator osnivanja Hamela, a potom i organizator prve revije u Beogradu, koja je za mene bila zaista veliki događaj. on je prosto verovao u ono što radim, pružio mi svu potrebnu podršku i logistiku. Za moj uspeh i uopšte razvoj Hamela on ima najveće zasluge.

Kako vaša deca, koja su već u tinejdžerskom dobu, reaguju na činjenicu da im je, pored oca koji je već decenijama neprikosnovena muzička zvezda, sada i majka slavna?

Đina i Kan su odrasli s činjenicom da im je tata slavan i navikli su da pored njega u novinama viđaju i mamu, budući da sam se ja od početka u javnosti pojavljivala s Harijem. Mada njih to mnogo i ne zanima. oni su prvi put prisustvovali mojoj reviji tek prošle godine u Majamiju. Sinu je bilo dosadno, a kćerki je bilo super. Sasvim normalno za njihove godine.

Kada je legendarna Sharon Stone 2014. godine prvi put pozirala u vašoj haljini, mnogi nisu mogli da poveruju u to da ste vas dve počele ozbiljnu saradnju. Da li je činjenica da jedna takva holivudska veličina bira vaš potpis, bila zapravo najbolji način da javnost prestane da vas doživljava samo kao suprugu Harisa Džinovića?

Ja razumem da vi to gledate drugačije i da se, iz medijske percepcije, tada dogodio bum. Međutim, ja sam u tom trenutku već oblačila slavne ličnosti iz regiona. Ceca je pune dve godine pre Sharon nosila moje haljine i to je saradnja na koju sam ja veoma ponosna i koju smatram jednako velikim uspehom. Takođe, mi smo u ateljeu tada već imali ozbiljnu klijentelu, prodavali smo mnogo haljina i to što mi se obratio neko iz Holivuda, usledilo je kao logično širenje biznisa van granica ovog regiona.

Spisak pripadnica svetskog džet-seta koje nose vaše kreacije stalno se širi – Jeniffer Lopez, Sofia Vergara, Kate Beckinsale, Paris Hilton, Britney Spears, Jessie J… Postoji li neka zvezda koju biste žarko želeli da odenete u svoju kreaciju, a to vam još nije pošlo za rukom?

Budući da nisam maštala ni o ovome gde sam sada i budući da nam je prva na listi bila Sharon Stone, koja je, složićete se, simbol holivudskog glamura, posle nje ne mogu reći da imam bilo kakve želje. Motivaciju i entuzijazam – da, ali želje – ne, za njih se jednostavno nema vremena, pogotovu otkad je moje haljine počela da nosi i Jeniffer Lopez, žena koja pravi šou oko sebe gde god se pojavi i koja važi za modnu ikonu još od devedesetih, kada je ispisala istoriju u čuvenoj Versace haljini s dekolteom do pupka. Sve što ona obuče, primeti se i pamti. Uz to, njeni stilisti, koji su otkrili moje haljine, važe za najcenjenije u svom poslu, to su maheri koji angažuju velike modne kuće s ozbiljnim tradicijama. i u takav izbor uvrstili su i mene. gde da poželim više od toga? Osim toga, mi ovde znamo samo za crème de la crème svetskog džet-seta, a u Americi ima toliko novih zvezda koje imaju status idola i milione pratilaca na društvenim mrežama, među kojima takođe ima žena i devojaka koje nose moje haljine. Na primer, na poslednjoj dodeli Teen Choice nagrada u Hamel haljini se pojavila glavna glumica iz veoma popularne serije Preety Little Liars. Ja nisam ni znala o kome je reč dok mi moja kćerka, koja to gleda, nije objasnila…

Koliko dugo radite na jednoj kolekciji i ko prvi vidi vaše haljine?

Osim mog tima koji učestvuje u izradi, svaku haljinu prvo vidi Hari. Generalno volim da svoje haljine pokazujem muškarcima jer mislim da je njihov sud i tekako bitan. U poslednjih nekoliko godina u atelje nam često svraćaju muškarci koji žele da izaberu haljine za svoje devojke i supruge i da ih tako obraduju za neki važan dan. Što se tiče rada na kolekciji i toga kada će ona biti prezentovana javnosti, sve zavisi od toga kako nam ide izrada uzoraka. Ne volim da sebi postavljam limite jer ne učestvujem na nedeljama mode i samim tim ne moram da robujem rokovima. Standard je da dva puta godišnje izbacujem kolekciju i to postižem zajedničkim snagama sa svojim timom, s kojim se sada već i pogledima razumem. ono u šta sam sigurna jeste da će nova kolekcija definitivno biti dostupna za prodaju tokom oktobra.

Da li u nekoj perspektivi razmišljate da svoj rad proširite i na dizajniranjenečeg sasvim novog – nakita, cipela, možda muške odeće?

Ne, ne planiram ništa slično. Moj stav je da ko radi svašta na kraju ne uradi ništa. nije mi potrebno da samo zbog toga što bi se nešto dobro prodavalo pod okriljem Hamela, sada rasplinjujem svoje vreme i energiju na osmišljavanje nečega što nije moja sfera ineteresovanja.

Postoji li nešto što je vas lično na prvu loptu oduševilo u kolekcijama svetskih dizajnera za predstojeću sezonu jesen-zima?

Ima dosta stvari koje su mi lepe i atraktivne. na primer, u poslednjoj kolekciji koju je Maria grazia Chiuri uradila za Dior, dopada mi se taj neki miks ženstvenosti i rokerskih momenata, ali ja sam osoba koja nikad sebi ne kupuje ono što je hit. za mene su trend uglavnom iste stvari – Burberry trenč, Chanel tašna, Dior salonke, Fendi krzno. To su skupe stvari, ali su klasika i samim tim u njih vredi investirati. Ako me pak pitate čiji me rad oduševljava, uvek ću reći da je to stvaralaštvo Alexandera McQueena. dok je on bio živ, za mene je bio pojam genijalnosti i visoke mode.

Da li ste u međuvremenu, posle svih navedenih uspeha, sebe počeli da nazivate modnom kreatorkom ili ste i dalje pri stavu da vi to niste?

Takav moj stav nije bio pitanje skromnosti ili nekakve nesigurnosti, prosto sam bila realna. Ali moram priznati da se to promenilo onog trenutka kada sam stekla dovoljno iskustva, u smislu da imam dovoljno revija iza sebe i da sam uvidela da mogu izbacivati dve kolekcije godišnje.

Related

VIRGIL ABLOH – Legendarni simbol uspeha

Godinu dana ranije svet je zatekla vest o smrti dizajnera Virgila Abloha. Virgil je bio kreativni direktor Louis Vuittona i Off-Whitea , a njegova zaovstavština i danas živi.