Prva saradnica Miroslave Dume u njenoj online imperiji Buro 24/7 Mirela Forić Srna već četiri godine uspešno vodi hrvatsku verziju ovog portala, a kao tajnu velikog uspeha koji je postigla skromno navodi predanost svog
malog tima i podršku supruga, slavnog fudbalera Darija Srne
Od vrsnih modnih stručnjaka, ali i žena koje listaju magazine uz kafu, za nju ćete najčešće čuti frazu modna ikona, budući da je besprekoran stil po kojem je prepoznatljiva jednostavno neodvojiv od doživljaja njene ličnosti, dok će je ljudi koji je poznaju privatno, bez sumnje, opisati kao lepu i pametnu. Sve to, ali i činjenica da kao diplomirani ekonomista ima britak preduzetnički duh, bilo je savršena podloga za njenu ideju da veliki Buro 24/7 dovede na hrvatsko tržište i učini ga najpopularnijim modnim i lifestyle portalom u regionu.
Ipak, Mirela Forić Srna je pre svega majka petogodišnje Kasje i jednogodišnjeg Karla, koje s puno ljubavi odgaja sa suprugom, bivšim kapitenom hrvatske fudbalske reprezentacije Darijom Srnom. Zbog njegovog dugogodišnjeg angažmana u ukrajinskom Donjecku, Mirela svoj biznis vodi na relaciji Zagreb–Donjeck, a kada nije u jednom od ta dva grada, onda je gotovo sigurno u nekoj prestonici mode, gde, iz prvog reda, prati prikazivanje najnovijih kolekcija najprestižnijih dizajnera današnjice.
U susret četvrtoj godišnjici online platforme Buro247.hr, zbog koje je stekla ogromno poštovanje regionalne medijske scene, gospođa Srna skromno kaže da je za veliki uspeh ovog portala zaslužan predan rad njenog malog tima, u kojem svi do jednog konstantno unapređuju svoje ideje i stvaralačku energiju.
Vaš modni portal, koji je prva licenca čuvene online platforme Buro 24/7 van Rusije, uskoro slavi četvrti rođendan. Kada se okrenete, kako vidite te četiri godine? Na šta ste ponosni, a na čemu tek treba da radite?
– Ponosna sam na mnogo toga, prvenstveno na razvoj portala kao takvog u našim uslovima. Danas sa sigurnošću mogu da kažem da smo vodeći portal u sferi mode i lifestyla, uz brojne stručne saradnike koji svojim znanjem i iskustvom održavaju visok nivo kvaliteta sadržaja, na čijem unapređenju i poboljšanju konstantno radimo. To je posao koji nikad ne prestaje i koji iziskuje ambiciju, talenat i urođenu radoznalost, koju moj tim ima.
Iako ga primarno vezuju za modu, Buro 24/7 je mnogo više od fashion portala. Isto tako, za vas najčešće kažu da ste modna ikona, a vi ste zapravo diplomirani ekonomista i uspešna preduzetnica. Kako biste, u najkraćem, opisali sebe i svoj posao nekome ko vas ne poznaje?
– Tako je. Buro 24/7 nije isključivo modni portal, iako je moda veoma važan segment našeg poslovanja. Pokrivamo širok spektar tema i ne zaustavljamo se na zadatim formama. Moglo bi se reći da ne dozvoljavamo da nas publika smešta u jednu fioku. I zahvaljujem na komplimentu, ali lično mi je važnije da me ljudi prepoznaju kroz moj posao nego kroz odeću koju nosim, iako shvatam da je priroda mog posla takva da jedno ide uz drugo. Inače, moj poslovni raspored i navike nisu ništa drugačije od onih koje ima bilo koja poslovna žena. Specifično je verovatno to što život delim između Ukrajine i Hrvatske, te sa svojim timom mnogo toga obavljam preko Skypea.
Vaša poslovna partnerka je Miroslava Duma, žena koju obožavaju najpoznatiji svetski dizajneri i čiji stil kopiraju žene širom sveta. O čemu najčešće pričate na kafi s njom?
– Miroslava i ja smo u početku bile samo partnerke u poslu, a potom se taj poslovni odnos pretvorio u prijateljski. Razgovaramo o svemu – porodici, poslu, malim ženskim stvarima koje nas vesele.
Da li vam se nekad dogodilo da se na predstavljanju neke nove kolekcije uhvatite za isti komad i da obe želite da ga kupite?
– U ormaru imamo nekoliko istih komada, ali nemamo sličan stil, pa se takve stvari retko događaju.
Osim vizije poslovanja, koja je očigledno uspešna, šta je zajedničko vama i Miri kada je reč o viđenju savremene modne scene?
– Obe verujemo u mlade talente i smatramo da ih treba podržavati, bilo da se radi o modi, kulturi ili umetnosti. Miroslava je pokrenula projekat Fashion Forward, koji pomaže mladim dizajnerima iz bivšeg Sovjetskog Saveza da se pokažu etabliranim imenima svetske modne scene. Pokrećemo projekat Art Buro 24/7 koji je orijentisan na mlade umetnice iz regiona i u oktobru pripremamo prvu samostalnu izložbu talentovane mlade fotografkinje Brune Kazinoti u Zagrebu. Mladima treba pomoći, motivisati ih i dati im sve moguće resurse kako bi napredovali i održali scenu jer bez smene generacija i talenata, ta scena ne postoji.
Čest ste gost na nedeljama mode i imali ste priliku da prisustvujete revijama nekih najpoznatijih dizajnera današnjice. Ipak, za čiju reviju ste spremni da otkažete sve privatne i poslovne planove i odmah sednete na avion kako biste sedeli u prvom redu?
– Moja porodica je na prvom mestu i nema te revije za koju bih otkazala rođendan svog deteta ili neki važan događaj u životu moje porodice. Granice treba da postoje. Ako moram da izdvojim jednu reviju kojoj se uvek radujem, onda je to revija kuće Chanel. Od pozivnice do samog eventa, sve je besprekorno izvedeno, u pravom elegantnom duhu kuće.
Ko su vaši omiljeni dizajneri?
– Volim Chanel kao večni klasik, zatim Dž. V. Andersona, Azedina Alaju, brendove Louis Vuitton, Celine, Balenciaga… Ne robujem samo jednom brendu. Kupujem odeću i mladih i etabliranih dizajnera. Važno je samo da mi se komad sviđa.
Jednom ste izjavili da ste još u osnovnoj školi džeparac trošili na inostrana izdanja modnog magazina Vogue. Da li ste tokom odrastanja i formiranja ličnog stila tamo pronalazili svoje modne uzore?
– Sve tinejdžerke tada su pronalazile uzore u Vogueu, dok danas to čine na raznim blogovima i online platformama. Mene su oduvek fascinirale jake žene poput Dijane fon Firstenberg ili Li Radzivil, kojima je odeća način ekspresije, ali nikada jača od duha i karaktera.
Kojoj se svojoj modnoj fazi danas slatko smejete ili biste je najradije zaboravili?
– Smejem se nekim tinejdžerskim modnim eskapadama kao i većina žena. Nemam mnogo stajlinga koje bih zaboravila. Danas možda izgledaju smešno, ali tada se to nosilo. Pogledajte samo Vetements. Svi smo kao deca šetali u tim visokim farmerkama i sportskim majicama. Bili smo smešni sami sebi, a danas se takva moda smatra cool vrhuncem.
Vašem perfektnom stilu divili su se i urednici britanskog i španskog Voguea, te čuvene modne online biblije Style.com. Kako biste vi opisali svoj stil?
– Volim da se igram garderobom i da kombinujem različite stilove. Iskreno, najbolje se osećam u pamučnoj beloj majici i dobrom džinsu. To je moja dnevna uniforma koju nadograđujem aksesoarima. Volim dobar komad koji mogu nositi u više prilika. Ne verujem u kupovinu basnoslovno skupih stvari koje ne možete odenuti više od jednom.
U jednom neobičnom poduhvatu vašeg portala intervjuisali ste supruga, kapitena hrvatske fudbalske reprezentacije Darija Srnu. On je tada iskreno izjavio da ne prati modu i nije baš bio opširan u nabrajanju dizajnera i brendova. Kako on kao vrhunski sportista doživljava vaš posao i potrebu da ste uvek lepo odeveni?
– Moj suprug mi je velika podrška od početka i jako sam srećna što se razumemo i podržavamo u svim našim poduhvatima. Njegov posao iziskuje mnogo žrtvovanja i dobro zna da, ako želiš da napraviš nešto i budeš uspešan, moraš da se daš 100 odsto. Mislim da me dobro razume upravo zbog tog svog sportskog mentaliteta, u kojem su predanost i ambicija na prvom mestu.
Koliko se vaše odevanje promenilo od kada ste postali mama? Da li i na svoju decu prenosite ljubav prema modi?
– Nije se radikalno promenilo. I dalje nosim iste stvari. Važno je samo da se prijatno osećam i da mi je udobno. Moja ćerka je prava devojčica koja obožava sve što je pink i romantično, kao i većina devojčica njenih godina. Sin je još mali da bi imao neke modne eskapade.
U koji deo garderobe uvek valja investirati ili za šta nikada ne žalite da date puno novca?
– Mislim da je dobra torba uvek vredna investicija. Primera radi, mama mi je davno kupila jednu Chanel torbu koja danas vredi dva puta više. Chanel je zaista brend koji ne gubi na vrednosti i prelazi s generacije na generaciju.
U kojoj zemlji se žene najbolje oblače ili, bolje reći, imaju najviše stila?
– Volim ležernost Francuskinja. Ništa nije namešteno ni isforsirano. Nose odeću s lakoćom.
Šta smatrate da će obeležiti ovu modnu jesen?
– Dizajn Demne Gvasalije, kako za Vetements tako i za Balenciagu. Ta revolucija streetweara s primesama Istočne Evrope izazvala je pravu histeriju u zapadnjačkom modnom svetu. Ne sumnjam da će tako i ostati.
Tekst: Danka Grubačić
Foto: Jakov Baričić