MOSCHINO: MODNI BREND KOJI PODIŽE RASPOLOŽENJE I INSPIRIŠE MNOGE ŠIROM PLANETE

Piše: Žika Nedeljković
Foto: moschino.com

JEDINSTVEN I NEPONOVLJIV ITALIJANSKI MODNI BREND. UVEK INOVATIVAN I ORIGINALAN DIZAJN. ESTETIKA KOJU JE NEMOGUĆE KOPIRATI. KREACIJE KOJE NIKOGA NE OSTAVLJAJU RAVNODUŠNIM. MODNI BREND ČIJE SU GLAVNE ODLIKE HUMOR, MLADOST I SLOBODA.

Modni brend Moschino je osnovao Franco Moschino 1983. godine u Milanu. Brend je ubrzo postao veoma popularan zbog svog ekscentričnog, inovativnog i originalnog dizajna, kao i jakog i kontrastnog kolorita. Nakon iznenadne Francove smrti na mesto umetničkog direktora je došla njegova dotadašnja asistentkinja Rosella Jardini, a brend Moschino je 1999. godine postao deo modne grupe Aeffe. Oktobra 2013. na mesto art-direktora došao je američki dizajner Jeremy Scott, koji se u toj ulozi zadržao do danas i čija modna priča sledi.

Jeremy Scott je rođen 8. avgusta 1975. na periferiji grada Kanzasa u Misuriju. Odrastao je u siromašnoj porodici, ali nikada nije gubio nadu da će jednog dana sve biti drugačije. Naravno, ne toliko drugačije koliko je to danas, kada je jedan od najpoznatijih i najbogatijih dizajnera, živi u luksuznoj vili u Los Anđelesu i radi za italijanski modni brend Moschino.

Život između Amerike i Evrope nije nimalo lak, ali to Jeremyju ne predstavlja problem. Dizajn dolazi iz njegovog studija u Americi, a show room i proizvodnja su u Italiji.

Život i razvoj ovog američkog dizajnera nisu bili nimalo jednostavni. Kao četrnaestogodišnjak počeo je da uči francuski i japanski jezik, smatrajući da je to važno za karijeru u modnoj industriji, a prvi časopis u kom je video modne fotografije i editorijale, bio je američki Details. Kao dete najviše se divio radu Jean-Paula Gaultiera, Maisona Margiele, Thierryja Muglera, Jimmyja Savilea i, naravno, Franca Moschina. Godine 1992. preselio se u Njujork da studira modu na institutu Pratt, a nakon završetka studija 1996. preselio se u Pariz u nadi da će naći posao. Naravno, naći posao u modnoj prestonici, gde se sjatio ceo svet, nije bilo nimalo lako. Jeremy je bio primoran da jede i spava u metrou. Pošto je uvek imao neobičnu frizuru, zapazio ga je PR čuvenog Jean-Paula Gaultiera i zaposlio ga kao promotera pariskih noćnih klubova. Godine 1997., nakon napornog rada na svojoj prvoj kolekciji, Jeremy je u jednom baru nadomak Bastilje napravio nezaboravnu reviju, koja je šokirala publiku, a njemu preko noći donela slavu. Kolekcija je bila inspirisana filmom Crash, a materijali koje je koristio, bili su papir, najlon i razgradljivi medicinski materijali, odnosno bolničke uniforme. Usledile su još dve kolekcije i prodaja modela u čuvenoj radnji Colette. Ubrzo su ga primetili modni fotograf Mario Testino i engleska stilistkinja Isabella Blow.

 

Jeremy Scott ubrzo postaje poznat širom planete i počinje da kreira za poznate muzičke zvezde, kao što su Katy Perry, Madonna, Miley Cyrus, Rihanna, Lady Gaga, Rita Ora, Paris Hilton, Nicki Minaj.

Kada je 2013. godine postao art-direktor modne kuće Moschino, koncept brenda je obogatio svežim idejama i duhovitim i inovativnim dizajnom. Uneo je duh američkog sna u italijansku modu, a svet je to oberučke prihvatio. Jeremy Scott je sarađivao sa najuticajnijim svetskim brendovima, kao što su McDonalds, Longchamp, Sephora, Warner Bros, Mattel, Adidas i Cybex (proizvođač opreme i kolica za bebe). Kolekcije koje radi za Moschino, često su inspirisane raznim drugim brendovima i na tome se zasniva estetika ovog virtuoza.

Pre dolaska Jeremyja Scotta brend Moschino je imao više podlinija, kao što su Moschino Cheap & Chic (ženska druga linija), Love Moschino (muška i ženska linija džinsa), i glavnu liniju Moschino, a posle njegovog dolaska nastaje Boutique Moschino, linija koja zamenjuje prve dve, dok Moschino ostaje. Danas Moschino ima na stotine svojih prodajnih mesta pod jedinstvenim nazivom MOSCHINO širom sveta. Interesantan podatak je da postoji i hotel Maison Moschino, koji se nalazi u Milanu i koji je konceptualno osmišljen i originalan jer nijedna soba nije ista. Pojedine sobe na zidu imaju ogromnu haljinu, koja je zapravo krevetsko uzglavlje, druge imaju stolove u obliku šolje za kafu i podsećaju na crtani film Alisa u zemlji čuda, tu su i sobe od ružinog drveta sa prekrivačima koji simuliraju latice ruža, i još mnogo toga.

Zahvaljujući neponovljivosti i originalnosti modnog rukopisa Moschino je poznat širom planete, a ovo su najpoznatiji bestseleri parfema, kozmetike i aksesoara.

 

Related