VIKTOR & ROLF: MODA KOJA JE SIŠLA SA SLIKARSKOG PLATNA

Piše: Jean Fas
Foto: www.viktor-rolf.com

Viktor & Rolf je holandska modna kuća iz Amsterdama specijalizovana za kreiranje konceptualnih i avangardnih modela. Njihova moda nije samo moda već i umetnost, koja se proteže od slikarstva, vajarstva, arhitekture, preko pozorišta i multimedija do filozofije. Njihova moda je metafizika, alhemija… Nadrealna moda koja apsolutno nikog ne ostavlja ravnodušnim.

 

 

Modni brend Viktor & Rolf su osnovali dizajneri Viktor Horsting i Rolf Snoeren 1993. godine i do današnjeg dana pokušavaju da premoste razliku između mode i umetnosti. Na početku karijere ovaj duo se preselio iz Amsterdama u Pariz kako bi radio za belgijskog modnog kreatora Martina Margielu. Tokom rada za Margielu dizajnirali su i svoje modele i bio im je neophodan investitor. Godine 1993. prijavili su se na internacionalno takmičenje mladih kreatora Festival d’Hyeres u Parizu, sa kog su izašli kao pobednici i osvojili novčanu nagradu. Novac su mudro iskoristili uloživši ga u svoj dizajn, koji je svet odmah prihvatio.

 

 

Ovaj duo tvrdi da im revije od dvadeset minuta ne pričinjavaju zadovoljstvo i iz tog razloga svoje radove najčešće prikazuju u okviru galerija, muzeja i izložbenih prostora kao modni performans. Njihova publika i kupci su slavne glumice, poput Tilde Swinton, i muzičke zvezde, kao Björk i Róisín Murphy, kojima je pored glume i muzike vrlo važan i vizuelni identitet.

 

Nadrealni dizajn ovog briljantnog dvojca dokaz je da je u modi apsolutno sve moguće: haljine, suknje i tunike od slikarskog platna, sa sve ramom i pozlatom, konstrukcija koja se od modela pretvara u umetničku sliku koju možete obući ili okačiti na zid.

Moda je refleksija svih aspekata u životu!
VIKTOR&ROLF

 

 

 

Viktor i Rolf, poznatiji kao „autsajderi modnog sveta“, od početka karijere su dobijali hvalospeve kritičara zbog buntovnog pristupa dizajnu, tehničke virtuoznosti i studioznog poznavanja mode i istorije umetnosti.  Tokom 25 godina postojanja brenda V&R iz sezone u sezonu šokiraju svojim idejama, a ready-to-wear kolekcije odišu spojem klasike i neopanka. Danas su velika imperija u usponu, a njihova definicija lepote je originalnost!