Anja Radulović –  Autentičnost crnogorskog pejzaža kao okosnica umetničkog stvaralaštva.

Neposredno pred 25. izdanje Fashion Connectiona – Saint Oliver’s Day , imali smo prilike da intervjuišemo dizajnerku Anju Radulović i razgovaramo o načinu nastanka njene nove kolekcije, inspiraciji , održivoj modi ali i globalnim posledicama “brze mode”.

Ko je ličnost koja stoji iza brenda “Anja Radulović” i šta je dugoročna misija dizajnera?

Po struci sam akademska slikarka. Nakon diplomiranja na FLU Cetinje, nastavljam sa magitarskim studijama u Torinu. Upravo je Italija djelovala tako da u svom umjetničkom djelovanju spajam kostim, slikarstvo i modni dizajn kroz atmosferu emocija koje budi crnogorski pejzaž.
Dio mog stvaralačkog karaktera je spoj više disciplina ali i vise tehnika i tehnologija. Tako misao o apstraktnim formama prenosim kroz modnu kolekciju gdje iztražujem nove krojeve, materijale, kompozicije isprepletanih tekstura i dezena, vodedi računa o balansu između skulptoralne forme i nosivosti modela.

 

 Opišite nam proces nastajanja kolekcije PRA?

Proces stvaranja uvijek počinje inicijalnom idejom koja se dalje produbljuje kroz sliku ili crtež. Kolekcija PRA je nastavak slikarskog istraživanja a nastaje kao potreba da to istraživanje oblikujem u nosivu trodimenzionalnu umjetnost i prilagodim potrebama savremene žene.

Kako gledate na održivu modu i da li verujete u njen opstanak?

Održivost podrazumijeva cijelokupan proces proizvodnje: od najsitnijih učesnika do najkrupnijih aktera. Modna industrija je biznis koja ima profit za glavni cilj što ne mora da isključuje mogudnost stvaranja dodadnih vrijednosti i doprinosa cjelokupnom društvu. A da li de održivi sistem opstati zavisi od krajnjeg korisnika i njegovog znanja o eko modi i negativnim dejstvima brze mode.

”Fast fashion” je danas opšte kritikovana od strane modnih analitičara i luksuznih brendova. Da li verujete da overproducing nanosi jednaku štetu konzumerima i dizajnerima koji svoju proizvodnju baziraju na kvalitetu?

Masovna proizvodnja nastaje kao posljedica udovoljavanja širokim narodnim masama radi vedeg i bržeg profita. Kreativni haos se pretvara u ekološki haos i na kraju svi trpimo štetno i nehumano djelovanje modne industrije.

Kakva su Vaša očekivanja od nadolazećeg Fashion Connection i šta za Vas predstavlja prilika da se na njemu predstavite?

Radujem se ovom Fashion Connection-u zbog kolega dizajnera kao i bududih mladih kolega umjetnika koje du imati priliku da upoznam.
Nedostajala mi je euforija oko revijalnog predstavljanja publici. Za mene je dvorac Petrovica na Kruševcu poseban jer vezujem najranija sjedanja na prve nagrade za likovno stvaralaštvo, jos dok sam pripadala podmlatku slikarskog uranka. Predstavljanje u jednom od prostora Centra savremene umjetnosti nameće dodatnu odgovornost ali i motiviše za dalji rad. To se pokazalo i u toku moje samostalne izložbe “(Bez)graničnost fragmenta” 2019 godine nakon koje je uslijedila i modna revija. Sigurna sam da de i ovaj put galerijski ambijent dvorca doprijeniti novoj stvaralačkoj magiji.

Fotografije : Andrija Boljević

Related